Skip to main content

Musiikkiopisto Juvenalia

Juvenalia on musiikkiopisto Espoossa. Musiikkiopistossa lapset ja nuoret opiskelevat soittimien soittoa ja laulua.

Musiikkiopiston oppilaat käyvät soittotunneilla kerran viikossa. Soittotuntien lisäksi oppilaat osallistuvat yhteissoittoon ryhmässä yhdessä toisten oppilaiden kanssa ja musiikin hahmotusaineiden tunteihin. Musiikin hahmotusaineiden tunneilla opetellaan esimerkiksi nuotteja.

Juvenalian opinnot ovat taiteen perusopetuksen laajan oppimäärän mukaisia. Se tarkoittaa sitä, että opinnot ovat tavoitteellisia. Oppilaat harjoittelevat soittamista myös kotona. Musiikin hahmotusaineiden tunneilta tulee läksyjä kotona tehtäväksi.

Musiikkiopistossa opiskeluun kuuluu yhteydenpito kodin ja opiston välillä. Yhteydenpito tapahtuu pääasiassa sähköpostilla ja tietokoneella Eepos-ohjelman kautta. Toimistoon voi myös soittaa puhelimella.

Hakeminen


Musiikkiopistoon haetaan keväällä. Musiikkiopiston perusopintoihin eli soittotunneille voi hakea soittimesta riippuen jo 4–6-vuotiaana. Valintakokeisiin ilmoittaudutaan tietokoneella Eepos-ohjelman kautta. Valintakokeiden tulokset julkaistaan kesäkuussa Juvenalian nettisivulla osoitteessa www.juvenalia.fi.

Musiikkiopiston lukuvuosi alkaa elokuussa ja loppuu toukokuussa. Lukuvuoteen kuuluu syyslukukausi ja kevätlukukausi.

Musiikkiteatteri


Juvenaliassa voi opiskella myös musiikkiteatteria. Musiikkiteatterissa lauletaan, näytellään ja tanssitaan. Kaikkia näitä taitoja harjoitellaan myös Juvenalian musiikkiteatteriopinnoissa. Musiikkiteatteriopinnot on tarkoitettu yli 10-vuotiaille.

Musiikkiteatteriopintoihin haetaan keväällä. Valintakokeisiin ilmoittaudutaan tietokoneella Eepos-ohjelman kautta. Valintakokeiden tulokset julkaistaan kesäkuussa Juvenalian nettisivulla osoitteessa www.juvenalia.fi.

Musiikkivalmennus


Ilman valintakokeita musiikkiopistossa voi opiskella musiikkivalmennuksessa. Musiikkivalmennuksen tunneilla lauletaan ja soitetaan yhdessä ryhmässä toisten oppilaiden kanssa. Musiikkivalmennus on ryhmäopetusta. Musiikkivalmennus on tarkoitettu kouluikäisille lapsille.

Musiikkivalmennukseen pääsee mukaan ilmoittautumalla tietokoneella Eepos-ohjelman kautta.

Musiikkileikkikoulu


Musiikkileikkikoulussa eli muskarissa voi opiskella 0-vuotiaasta alkaen. Muskari sopii kaikille alle kouluikäisille lapsille. Muskariin pääsee mukaan ilmoittautumalla tietokoneella Eepos-ohjelman kautta.

Muskareita järjestetään myös päiväkodeissa. Päiväkotimuskarit toimivat useassa päiväkodissa Esposssa. Tiedustele mahdollisuutta lapsesi päiväkodista.

Musiikkiopisto Juvenaliassa voi opiskella myös erityismusiikkikasvatusta. Se on suunnattu lapsille, jotka tarvitsevat tukea opinnoissa.

Lukukausimaksut


Musiikkiopistossa opiskelu maksaa lukukausimaksun verran. Maksu maksetaan kaksi kertaa vuodessa, syksyllä ja keväällä.

Soittotunneilla käyviä oppilaita koskevat “instrumenttiopinnot”-kohdan maksut.

Yhteystiedot

Soittoniekanaukio 1 B, 02600 EspooHallinto

Avoinna

ma–pe  10.00–12.00 / 13.00–16.00Loma-aikataulut löytyvät yhteystiedot sivulla

Seuraa meitä

Privacy Preference Center